
“HAYIR” de
Gençlerin, akran baskısı, manipülasyon, zorbalık ve etik dışı talepler gibi olumsuz durumlar karşısında bilinçlenmelerini sağlamak amacıyla geliştirilen “HAYIR DE” Projesi, öğrencilere kişisel sınır koyma, baskıya direnme ve kendini güvenle ifade etme becerileri kazandırmayı hedeflemektedir. Eğitim programı, etkileşimli atölyeler, drama çalışmaları ve oyun temelli öğrenme yöntemleriyle desteklenerek gençlerin günlük yaşamlarında karşılaşabilecekleri risklere karşı farkındalık kazanmalarına yardımcı olacaktır.
Projenin Amacı
Genel Hedef:
Bu projenin temel amacı, mesleki eğitim okullarında öğrenim gören 9. sınıf öğrencilerinin kişisel sınırlarını belirleme, sağlıklı karar alma ve baskıya direnme becerilerini geliştirmektir.
Özel Amaçlar:
● Gençlerin akran baskısı, zorbalık ve manipülasyona karşı direnç geliştirmelerini sağlamak
● Kişisel sınır koyma ve hayır diyebilme becerilerini kazandırmak
● Özgüven ve kendini doğru ifade etme yetkinliklerini artırmak
● İş hayatında karşılaşabilecekleri etik dışı durumlara karşı bilinç kazandırmak
● Oyun temelli öğrenme ve interaktif eğitimlerle farkındalık oluşturmak
Proje Faaliyetleri
Yaratıcı Drama Atölyeleri
- Öğrencilerin, olumsuz durumları canlandırarak “hayır” diyebilme pratiği yapmaları sağlanacaktır.
- Rol yapma teknikleri kullanılarak, baskıya karşı direnme ve kendini ifade etme becerileri geliştirilecektir.
Grup Çalışmaları ve Tartışmalar
- Katılımcılar, günlük hayattan örnek olayları değerlendirerek doğru tepkileri nasıl verebileceklerini tartışacaktır.
- Akran baskısı, zorbalık ve etik dışı talepler konularında bilinçlenmeleri sağlanacaktır.
Örnek Vakalar Üzerinden Çözüm Üretme
- Gerçek hayattan alınmış veya kurgusal olaylar sunularak, öğrencilerin sağlıklı kararlar almaları teşvik edilecektir.
- Kendilerini ve çevrelerini koruyabilmek için hangi adımları atmaları gerektiği öğretilecektir.
İletişim ve Empati Egzersizleri
- Etkili iletişim kurma ve kendini doğru ifade edebilme becerileri kazandırılacaktır.
- Empati çalışmaları ile hayır demenin karşı tarafı incitmeden nasıl yapılabileceği gösterilecektir.
Oyun Temelli Öğrenme
- Zekâ oyunları, interaktif kart oyunları ve senaryo bazlı aktiviteler ile öğrenme desteklenecektir.
- Gençlerin karar alma becerilerini geliştirmeye yönelik eğlenceli etkinlikler uygulanacaktır.
Ölçme ve Değerlendirme
- Programın etkinliği, ön test – son test, gözlem raporları ve öğrenci geri bildirimleri ile değerlendirilecektir.
- Eğitim öncesi ve sonrası öğrencilerin öz güven seviyelerindeki değişim analiz edilecektir.
- Çocuklar İçin Hayır Diyebilme Becerisi Ölçeği (TOAD) ve Öz Kontrol Ölçeği (SCMS) kullanılacaktır.
Proje Haberleri
“Hayır De” Projesi Başlıyor!
Gençlerin kişisel sınırlarını belirleme ve baskıya direnme becerilerini geliştirmeye yönelik eğitim programı hayata geçiriliyor.
İlk Atölyeler 8-9-10 Nisan’da!
Mesleki eğitim merkezlerinde, yaratıcı drama ve grup çalışmaları ile interaktif eğitimler başlıyor.
Öğrencilere Oyun Temelli Öğrenme Deneyimi!
Senaryo bazlı aktiviteler ve eğlenceli oyunlarla öğrencilerin bilinç kazanması sağlanacak.
Projenin Etkileri Ölçülüyor!
Öğrencilerin eğitim öncesi ve sonrası farkındalık seviyeleri bilimsel ölçüm araçlarıyla analiz edilecek.
Detaylı Bilgi İçin: Basında Biz sayfamızdan proje haberlerimize ulaşabilirsiniz.
GALERİ
Bağımlılıkla mücadelede yürüttüğümüz çalışmalar, eğitimler ve farkındalık etkinliklerinde yer alan görselleri keşfedin!
DİĞER PROJELERİMİZE GÖZ ATIN
Topluma katkı sağlayan, bilinçlendirme ve rehabilitasyon süreçlerini destekleyen projelerimiz hakkında daha fazla bilgi edinin.